Amb aquests projectes volem posar sobre la taula una possibilitat nova d’ensenyar i d’aprendre basada en la participació responsable i el compromís cívic, fent una aposta clara per l’educació en valors dels futurs ciutadans i ciutadanes de la nostra societat.

La idea de vincular l’educació amb l’entorn proper, la realitat o la societat no és nova, fa aproximadament quaranta anys l’anomenada corrent de l’escola activa ens va deixar un gran nombre d’experiències en les quals l’espai d’ensenyament / aprenentatge sortia de les aules per passar al carrer. l’Aprenentatge Servei pot ser una de les evolucions d’aquest corrent als nostres dies i el podríem definir com:

“Una proposta educativa diferent que combina els processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en els qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objecte de millorar-ho” (Martín i Rubio, 2006 pp.17 - 18)

Descobreix quins projectes basats en al metodologia d’Aprenentatge Servei desenvolupem en el nostre centre.

 

Els colors no tenen edat
Vine a donar sang a la nostra escola!!!

 

Quin valor afegit aporta l’Aprenentatge Servei?

L’Aprenentatge Servei és una nova forma d’assolir els objectius i continguts curriculars amb el valor afegit de tenir com a punt de partida una realitat social que els propis alumnes i el seu entorn transformen i milloren.

L’aprenentatge per tal de poder ser ACTIU i SIGNIFICATIU ha de partir d’un problema situat en un context i en un escenari determinat, ha de comptar amb una participació activa dels alumnes i ha de finalitzar en una reflexió: allò que s’aprèn es pot transferir a la realitat en forma d’acció. Una acció que s’ha generat dins del centre educatiu, “surt fora i torna en forma de reflexió, anàlisi i presa de consciència de la realitat” (Martín i Rubio, 2006 pp.19)

.

IMPACTE EDUCATIU DE L’A.P.S EN LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Acadèmic i cognitiu

  1. Millorar l’assimilació dels coneixements conceptuals i les competències.
  2. Millorar l’assistència i la motivació respecte als aprenentatges escolars,...
  3. Millors notes de mitjana en les àrees i conceptes tractats.
  4. Millorar l’habilitat per analitzar i sintetitzar la informació complexa.
Cívic
  1. Millor participació en la comunitat i en les qüestions públiques.
  2. Millor exercici de la ciutadania i la responsabilitat.
  3. Augment de la consciència i comprensió de les qüestions socials i de convivència.
  4. Augment comprensió de la política i de les activitats governamentals.

Vocacional i professional

  1. Ampliació de la consciència i de les opcions vocacionals.
  2. Millora de les competències professionals.

Ètic i Moral

  1. Increment de l’exposició dels nous punts de vista i perspectives.
  2. Canvis positius en el judici ètic.
  3. Increment de la capacitat per prendre decisions independents respecte a qüestions morals.

Personal

  1. Millor coneixement de si mateix i dels altres
  2. Augment de l’autoestima.
  3. Ampliació de les qualitats i competències pel lideratge.
  4. Increment de la iniciativa i eficàcia personal.
Social
  1. Optima col·laboració entre els companys: treball en equip i del treball cooperatiu.
  2. Qüestionar-se prejudicis preconcebuts.
  3. Millorar les conductes prosocials.

Fruco (Puig i Martín, 2007)