![]() |
||||||||||||||
Amb aquests projectes volem posar sobre la taula una possibilitat nova d’ensenyar i d’aprendre basada en la participació responsable i el compromís cívic, fent una aposta clara per l’educació en valors dels futurs ciutadans i ciutadanes de la nostra societat. La idea de vincular l’educació amb l’entorn proper, la realitat o la societat no és nova, fa aproximadament quaranta anys l’anomenada corrent de l’escola activa ens va deixar un gran nombre d’experiències en les quals l’espai d’ensenyament / aprenentatge sortia de les aules per passar al carrer. l’Aprenentatge Servei pot ser una de les evolucions d’aquest corrent als nostres dies i el podríem definir com: “Una proposta educativa diferent que combina els processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en els qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objecte de millorar-ho” (Martín i Rubio, 2006 pp.17 - 18) Descobreix quins projectes basats en al metodologia d’Aprenentatge Servei desenvolupem en el nostre centre.
|
||||||||||||||
Quin valor afegit aporta l’Aprenentatge Servei? L’Aprenentatge Servei és una nova forma d’assolir els objectius i continguts curriculars amb el valor afegit de tenir com a punt de partida una realitat social que els propis alumnes i el seu entorn transformen i milloren. L’aprenentatge per tal de poder ser ACTIU i SIGNIFICATIU ha de partir d’un problema situat en un context i en un escenari determinat, ha de comptar amb una participació activa dels alumnes i ha de finalitzar en una reflexió: allò que s’aprèn es pot transferir a la realitat en forma d’acció. Una acció que s’ha generat dins del centre educatiu, “surt fora i torna en forma de reflexió, anàlisi i presa de consciència de la realitat” (Martín i Rubio, 2006 pp.19) .
Fruco (Puig i Martín, 2007) |
||||||||||||||